torsdag 2 december 2010

 Men vem är jag då?
Ibland är jag lila, ibland är jag blå
Många färger kan jag under året få.
Jag är ofta instängd med fyra andra,
Framförallt när vi ska ut och vandra.

Jag är störst av fem,
Men hamnar ibland lite i kläm.
Ibland kikar jag ut genom ett hål,
och har även gjort ett och annat mål.

Idag vet jag inte riktigt vad som hände
Det kom en boll, och allt liksom bara vände.
Jag hörde någon som skrek,
och kände mig lite vek.

Gick jag av på mitten, eller fick jag bara en liten smäll?
Svaret får jag veta på sjukhuset ikväll.
Just nu gör det väldigt ont i mig, det hoppas jag att ni kan förstå.
Men vem är jag då?
JO, jag är Emma Cederqvists STORTÅ!


Ibland får jag väldigt konstiga idéer när jag står och duschar i min lilla studentlägenhet.
Idag blev jag en poet, här är resultatet! Ses snart igen brudar!
 /Johanna J

4 kommentarer:

  1. Hahahahaha! :D Klockrent!
    Som representant för vi-som-inte-kunde-komma ligan undrar jag om vi andra kan få en dikt om vad som hände också? ;)
    /Summer

    SvaraRadera
  2. Haha, du är ju för söt!:) Stackars lilla tån! :( Men den sitter kvar iaf. Man kan dock tro att den påbörjat julfirandet redan, för den är allt lite tjock! Vad som hände kan vi låta vara osagt, det var förjäkla klumpigt! ;)
    Kram från hon som har denna lilla tjockis längst ner på kroppen

    SvaraRadera
  3. När ska du börja sälja din diktsamling Johanna?

    SvaraRadera
  4. Grymt bra rim Johanna!!!
    Kram från julskinkan

    SvaraRadera